Biroul de acasa











{Decembrie 23, 2009}   Manifest.20.rEvolutie

Una dintre cele mai pregnante amintiri din copilarie este legata de o seara din decembrie ’89. Nu stiu daca 21 sau 22. Aveam 4 ani si jumatate pe atunci si nu intelegeam prea bine ce se intampla. Simteam doar ca mami e ingrijorata ca tati lipseste de acasa. Si mami nu-si face griji prea des.

Stateam cocotata pe calorifer si ma uitam pe geam, auzeam ce se vorbeste la radio si incercam sa zaresc ceva pe afara. Degeaba, in cartierul nostru (Cotroceni) era liniste.

Amintirea mea nu e nici pe departe la fel de tragica pe cat a fost pentru altii. Tata s-a intors cu bine acasa. Alti tineri n-au mai ajuns inapoi.

Am ajuns sa ma gandesc la lucrurile acestea dupa ce am luat parte la evenimentul de lansare a proiectului „Manifest.20.rEvolutie” in care sunt implicati doi prieteni dragi: Mihai Zgondoiu si Dan Mircea Cipariu.

Manifest.20.rEvolutie este un proiect multiart ce isi propune sa recupereze cele mai subiective fragmente, fotograme si sabloane vizuale din decembrie 1989. 20 de poeti romani contemporani marturisesc prin textele lor trairea pe viu a Revolutiei Romane. 20 de poeme scrise de acesti martori ai sfarsitului regimului comunist din Romania vor fi multiplicate in 50000 de manifeste.

Am fost acolo, am vazut, am ascultat. N-am pretentia ca inteleg poezia contemporana, insa mi-a facut placere sa ascult povestile poetilor prezenti acolo. Si m-am bucurat ca au gandit si au dus la bun sfarsit un proiect ambitios, care ne face sa ne  amintim de un moment plin de semnificatii pentru ceea ce este, astazi, poporul roman.

Mai multe detalii despre Manifest.20.rEvolutie gasiti aici.

Lasă un răspuns

et cetera
